BTK şikayet ne zaman sonuçlanır?
MADDE 6 – (1) Şikâyet Sistemi aracılığıyla iletilen tüketici şikâyetlerinin, diğer düzenlemelerdeki hükümler saklı kalmak üzere, şikâyet başvurusunun iletildiği tarihten itibaren en geç on iş günü içinde işletmeciler tarafından sonuçlandırılmaları esastır.
BTK şikayet ne işe yarar?
Şikayet gönderme, zararlı içerik bildirme, sabit abonelik talebinde bulunma gibi işlemler kurumun internet sitesi üzerinden gerçekleştirilebilmektedir. BTK, İnternet sağlayıcıları ile ilgili sorunları çözmektedir, bu nedenle İnternet sağlayıcınızla ilgili bir abonelik sorununuz varsa yapmanız gereken en iyi şey BTK ile iletişime geçmektir.
BTK ya kim şikayet edilir?
İnternet, telefon ve posta hizmetleriyle ilgili tüketici şikayetlerini nereye bildirebiliriz? Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) adresini kullanabilir veya BTK Tüketici İletişim Merkezi’ni (0312 294 94 94 veya ALO 120) arayabilirsiniz.
Tüketici haklarına şikayet edince ne olur?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülüp karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.
Yurtdışı dolandırıcılığı nereye şikâyet edilir?
Böyle bir durumda mağdur durumunda olduğunuz takdirde derhal en yakın polis merkezine veya Başsavcılığa haber verin.
Telefon dolandırıcılığı için nereye şikâyet edilir?
BTK Bilgi ve İhbar Merkezi’ne 120’yi arayarak ulaşabilirsiniz.
BTK hangi konulara bakar?
BTK; 5070 sayılı Elektronik İmzalar Kanunu ile 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu uyarınca hareket etmektedir. Bu kanunlardan aldığı yetkilerle elektronik haberleşme ve haberleşme alanında denetim, düzenleme, koordinasyon ve onay gibi faaliyetler yürütmektedir.
BTK dan ne zaman cevap gelir?
Şikayetiniz elektronik olarak kaydedilecek ve operatörünüze/hizmet sağlayıcınıza iletilecektir. Operatörünüz/hizmet sağlayıcınız şikayetinize 10 iş günü içinde elektronik olarak yanıt verecektir.
BTK neyle ilgilenir?
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Türkiye’deki telekomünikasyon sektörünü düzenleyen ve denetleyen kurumdur. Türkiye’nin ilk sektörel düzenleyici kurumudur. “Telekomünikasyon Kurumu”, 5 Nisan 1983 tarihli 2813 sayılı Radyo Kanunu’nu değiştiren 27 Ocak 2000 tarihli 4502 sayılı Kanunla kurulmuştur.
BTK e-Devlet onaylı mı?
Yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum. Değerli akrabalarım, sertifikalarınız e-devlet profilinizde görüntülenmiyor. Sertifikalarınız çevrimiçi olarak oluşturuluyor ve dilerseniz bunları yazdırabilirsiniz.
BTK ya itiraz nasıl yapılır?
İlgili kişi veya kurum, bu idari tedbirlere karşı e-devlet, posta veya posta yoluyla itiraz edebilir. BTK’ya imzalı dilekçe ve alan adı mülkiyetine ilişkin ödeme belgesinin yetkiliye iletilmesiyle şahsen teslimat yapılır.
BTK nasıl yakalandı?
2004’e kadar BTK Katili soruşturması çözülememiş bir cinayet olarak kabul edildi. Rader daha sonra yerel medyayla on bir mektup göndererek iletişime geçti ve bu da Şubat 2005’te tutuklanmasına yol açtı. Mart 2004’te Wichita Eagle gazetesi, Bill Thomas Killman adresli birinden bir mektup aldı.
Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?
Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.
Tüketici mahkemesi masrafları kim öder?
Dava masrafları, mahkemenin bir davayı yargılaması için yasa gereği ödenmesi gereken maliyetlerden biridir. Genellikle, davacı açılan herhangi bir davada dava masraflarını ödemek zorundadır.
Tüketicinin 8 temel hakkı nedir?
Bunlara temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, oy hakkı, duyulma hakkı (temsil), tazminat hakkı, eğitim hakkı ve sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı dahildir.
Bir şikâyet kaç günde sonuçlanır?
Başvurularıma ne kadar sürede cevap alabilirim? 1) 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamındaki talep ve şikâyetlere cevap süresi 30 gündür. 2) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamındaki taleplere cevap süresi 15 iş günüdür.
120 BTK hangi saatlerde açık?
BTK Bilgi ve Bildirim Merkezi’ne (Tüketici İletişim Merkezi) nasıl ulaşabilirim? İlgili merkeze 120 kısa numarasından günün her saati ulaşılabilir.
Şikâyet süresi ne kadar?
Bildirilmesi zorunlu suçlarda itiraz süresi, mağdurun “suçu” ve “faili” öğrendiği tarihten itibaren 6 aydır. 6 aylık itiraz süresi, suçun mağduru veya mağdurlarının daha sonra suçu veya faili öğrendiği günden itibaren başlar.
BTK ya itiraz nasıl yapılır?
İlgili kişi veya kurum, bu idari tedbirlere karşı e-devlet, posta veya posta yoluyla itiraz edebilir. BTK’ya imzalı dilekçe ve alan adı mülkiyetine ilişkin ödeme belgesinin yetkiliye iletilmesiyle şahsen teslimat yapılır.